| |

20 Mayıs 2009 Çarşamba

BilgeAdam' dan Ayrılma Bir Ütopya


Mayıs 2008'de Bilge Adamın İngilizce kursuna kayıt oldum. Daha doğrusu şartları öğrenmek için gittiğim yerden, ikna yeteneği güçlü arkadaşlar sayesinde kursa kaydımı yaptırarak çıktım. Kursun eylül ayında başlayacağı belirtildi. Sorun yoktu benim için, nasıl olsa amaç İngilizce öğrenmekti. Ancak daha sonra şartlarım değişti.

Temmuz ayında ayrılma talebinde bulundum. Dilekçemi verdim. Ayrılma talebinde bulunanlar şube müdürü ile görüştürülüyormuş. Bende Bakırköy şube müdürü ile görüştüm. Ödeme planımda kolaylık yapıldı vade 3 yıla uzatıldı. Buraya kadar bir sorun yok, tekrar devam etmeye karar verdim. Ödemelerimi de hiçbir zaman aksatmadım.

Kurs 27 Eylülde başladı. Fakat olmuyor yani kursa gidemiyorum. Tekrar ayrılmak istediğime dair dilekçemi verdim. Kurs başladıktan sonra ayrılma prosedürünün daha farklı olduğu, bu sefer öğrenci danışmanları ile görüşmem gerektiği söylendi. 18 Ekimde görüşmem oldu.

Ayrılmak istediğimi, sözleşme şartı neyse gerekli ödemeyi yapacağımı ama artık devam edemeyeceğimi uzun uzun anlattım ***** hanıma. Fakat ne dersem diyeyim, sunduğum nedenlerin hiçbiri ne yazık ki ayrılma nedeni değil, kursa ara verme nedeniymiş. Bilge adamın kurulu(nasıl bir kurulsa artık) bu ayrılma talebime red cevabı verirmiş. Şaşırdım.

Bana verilen hiçbir cevap beni tatmin etmedi, hatta aklım mantığım almadı. Bana uzun uzun mevzuatlardan, kanunlardan bahsedildi, hani bilgim olmadığı mı düşünüldü bilemiyorum artık. Her neyse epeyi uzun bir görüşme sonucunda artık bana verilen cevaplara istinaden, **** hanıma sorma gereği duydum:

"Ne yani Bilge Adamdan ayrılabilmem için kanser olmam ya da Kars'a mı gitmem gerekiyor"
Sorum çok komikti. İkimizde güldük tabi. Ayrılma niyetiyle asla başlamadığım(ki öyle olsa mayıs ayında kayıt olmazdım) bu kurstan, sözleşme şartlarını kabul ederek, kanunlara uygun bir şekilde ayrılmak istiyorum. Söylemek istediğim o kadar çok şey var ki ama nasıl olsa anlaşılmayacağı için söylemeyeceğim.

Buradan bilge adamın bana göre hayali ama olduğu iddia edilen sevgili kuruluna sesleniyorum: ben bu kurstan ayrılmak istiyorum. Kurulda yer aldığı iddia edilen avukatlara da seslenmek istiyorum, kararıma saygı duyulmadığı sürece insan hakları mahkemesine gideceğim.

0 yorum:

Yorum Gönder