| |

20 Mayıs 2009 Çarşamba

BilgeAdam'a Gitmeden Önce İyi Düşünün


Bilge adam, bugün itibatiyle bana göstermiştir ki, herhangi bir eğitimine kaydolan kişilere, "öğrenci", "kursiyer" sıfatlarını layık görse de, onlara "müşteri" ve "yolunacak kaz" gözüyle bakan bir kuruluştur. bilge adama kaydolmayı düşünenlere fikir olması açısından başımdan geçenleri yazmam gerektiğini düşünüyorum. durum şu;

yaklaşık 1 ay kadar önce yazılım alanında kendimi geliştirmeye karar verdim ve incelemeler yaptıktan sonra bilge adamda karar kıldım. gittik, kaydolduk, iyi güzel, 1.600 ytl'lik senetleri de bi güzel imzaladık. şubat ayında başlayacak kursumuzun heyecanıyla (ben ve bir arkadaşım) oradan çıktık. bugün, orada çalışan bir bayandan telefon geldi, "kursunuzun 15 ocakta başlayacağını bildirmek için aradım" dedi. "alla alla bi yanlışlık olmalı, halbuki ben şubata kaydolmuştum, şubatın 6sına kadar istanbulda değilim" gibisinden cümleler kurduğumda, karşıdan gelen cevap, " önemli değil, kaçırdığınız saatleri etütlerle halledersiniz" dedi. telefon görüşmesi bitti. bu arada yazıldığım kurs toplam 120 saat olmasına rağmen, kaçırdığım 3 haftada 30 saati geçiyor bu kursun, ondan sonra kim ne öğrenebilirse artık...

kalktım gittim, madem öle ben kaydımı iptal ettirmek istiyorum, kaydımı silin dedim. yok silmeyelim, başka bi tarihe alalım (2 ay sonrasına), başka bir saate yazalım(öğleden sonradan akşama kadar), gibisinden önerilerde bulundular. ben ısrarla kaydımı sildirmek istediğimi belirttiğimde, " e madem öyle o zaman kurs ücretinin %20si olan işlem ücretini ödemeniz gerekiyor" dediler. ben tam " bi dakika bu şaka olmalı, kamera nerde olabilir acaba" diye düşünürken ciddi olduklarını farkettim. kaydımı sildirmek istememin nedeninin onların hatası olduğunu, beni yanlış bilgilendirdiklerini söylediğimde yapacakları hiç bir şey olmadığını söylediler.

şimdii, bu nasıl bir kuruluştur ki, bana baş ağrısından başka hiç bir şey kazandırmadığı halde benden, utanmadan 320 milyon lira işlem ücreti istemektedir. (bu kuruluşun benim için gerçekleştirdiği tek işlem, manikürlerini bozmadan klavyeye avuç içleri ile yazı yazmaya çalışan prezantabl görevlilerin ismimi ve doğum tarihimi yazmak için gösterdikleri üstün çabadır.)

ayrıca bu kuruluş, bu %20lik işlem ücretini milli eğitim bakanlığının isteği üzerine alındığını söyleyecek şekilde yalan söyleyecek yüzsüzlüğü nerden bulmaktadır? (bilge adamdan çıktıktan sonra 3 farklı bu tarz kuruluşa gittim, 2 tanesi böyle bir uygulamanın olmadığında, milli eğitim bakanlığıyla hele hiç bir ilişkisi olmadığından bahsetti, 3. kuruluş %5 ücret aldığını ancak bunun da milli eğitim bakanlığı ile alakası olmadığını söyledi.)

uzun lafın kısası, verdiği eğitimi bilmem ama (kaydolduktan sonra dersler başlamasa bile %20 ödüyorsunuz) insanlara davranışı çok yanlış bir kurumdur. mesela kaydolduktan sonra başka bi şehire taşınmanız bile gerekse, kurs ücretinin %20 sini ödüyorsunuz. sonuç olarak, kaydolmadan önce 2-3 kere düşünülmesi gerken bi kuruluştur bilge adam.

0 yorum:

Yorum Gönder