| |

29 Temmuz 2009 Çarşamba

BilgeAdam Mağdur Etti



BilgeAdam Beşiktaş şubesinde yazılım ve veritabanı uzmanlığı eğitimi alıyordum. Aile şirketimizin iflas etmiş olması ve benim iş bulma konusunda sıkıntı çekmem dolayısıyla BilgeAdam'a olan borcumu ödeyemedim. Seksen altı saat eğitim aldıktan sonra da gitmedim. Fakat bırakma başvurusu da yapamadım senetleri ödeyemediğim ve senetler avukata verildiği için.

Şimdi bana tüm borç olan 8.000 TL üstü meblağı istiyorlar. Evet imzaladığım senette de bu yazıyor. Ödeyememe durumunda tüm tutar tahsil edilir diyor. Fakat kim ödememek ya da ödeyememek için bir kursa katılır ve bu sıkıntıyı kasıtlı olarak kendine çektirir?

Bir nevi o sözleşmeyi imzalamak durumundaydım çünkü o eğitimi almak istiyordum meslek edinmek için. Bazen işler iradeniz dışında gelişebiliyor ve sorumluluklarınızı yerine getiremeyebiliyorsunuz. Aylık taksitlerini ödeyememiş bir kişiden toplam tutarı istemek ne derece etik soruyorum size?

Sözleşmeler tek tarafın değil, iki tarafın da lehine olması gereken karşılıklı irade bildirimleridir. Şimdi her çalan telefonda sıçrıyorum, icra mı geldi onun için mi arıyorlar diye. Askerlik için başvurup askere gitmek istiyorum ama bu sıkıntıdan ötürü gidemiyorum. Resmen kabusum oldular.

Bana deseler ki "Seksen altı saat eğitim almışsınız, bu zamana kadar da şu kadar para ödemişsiniz. Dosyanız avukata intikal etti ve avukat masrafı +(artı) seksen altı saat eğitim masrafınız şu kadardır ve şu kadar para ödemişsiniz. Bunu düşüyoruz ve bize şu kadar borcunuz kalıyor" ben buna razıyım. Ama benden 8.000 TL üstü meblağı ve avukatlık ücretini peşin istiyor.

0 yorum:

Yorum Gönder